expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Странице

недеља, 8. мај 2016.

Негујмо српски језик! Negujmo srpski jezik!

Здраво! Ово је први пост на блогу који пишем ћирилицом. За оне који нису из Србије сам написала исти текст испод, али на латиници. Разлог због ког пишем овај текст ћирилицом је тај што пишем о српском језику и нашем основном писму. Надам се да вам не смета што сам одлучила да напишем пост који је несвакидашњи на мом блогу.


Ми Срби учимо два писма, а то су пре свега ћирилица и латиница. Наравно, прво учимо ћирилицу јер је то за нас Србе најважније писмо.

Сматрам да свако треба да воли свој матерњи језиик, баш као што ја волим српски језик, који ми је матерњи. Треба да га поштујемо, што многи Срби не раде. Како показују да не поштују свој језик? Тако што где год да одем, шта год од наших производа да купим, нигде нећу моћи да видим нешто писано на ћириличном писму. Сматрам да због туриста који долазе у Србију (а има их јако мало), треба да се пише латиницом, али исто тако треба да стоји и ћирилица свугде где има латинице. На пример, када купимо неки слаткиш (стављам тај пример зато што много волим да једем слаткише), нигде не можете да видите да на кесици тог производа пише нешто на ћирилици, све је на латиници. Опет, има неких са ћириличним текстом, али не превише. Моје мишљење је да, пре свега, треба да напишу на кесици тог производа одређени текст на ћирилици, па испод да пише исти текст на латиници.

Треба да негујемо наше писмо, а ми то не радимо. Данас ретко где можемо да сретнемо ћирилично писмо и то мене јако нервира. Али, наравно, мало је таквих којима је стало до тога као и мени. Углавном су људи којима је до тога стало они који или предају српски језик у школама, или раде неки сличан посао.

Растем у генерацији која је опседнута мобилним телефонима, компјутерима и сличним. Технологија доста утиче на нас. Сви се дописујемо са пријатељима преко друштвених мрежа. Да бисмо што мање куцали, ми користимо скраћенице које нису правилне (nzm-не знам, mzd-можда, msm-мислим...). Не само што користимо те скраћенице, већ и пишемо доста кратке реченице. Самим тим, наш фонд речи је све мањи. И биће још горе у будућим генерацијама.

Такође, преузели смо многе речи из других језика. Почели смо све више и више речи да узимамо из енглеског језика. То је јако лоше. Ускоро ћемо сви да уносимо енглеске речи у говор и тако уништавамо наш српски језик.

Чувајмо српски језик, јер ко ће, ако нећемо ми!!!
Mi Srbi ucimo dva pisma, a to su pre svega cirilica i latinica. Naravno, prvo ucimo cirilicu jer je to za nas Srbe najvaznije pismo. 
Smatram da svako treba da voli svoj maternji jezik, bas kao sto ja volim srpski jezik, koji mi je maternji. Treba da ga postujemo, sto mnogi Srbi ne rade. Kako pokazuju da ne postuju svoj jezik? Tako sto gde god da odem, sta god od nasih proizvoda da kupim, nigde necu moci da vidim nesto pisano na cirilicnom pismu. Smatram da zbog turista koji dolaze u Srbiju (a ima ih jako malo), treba da se pise latinicom, ali isto tako treba da stoji i cirilica svugde gde ima latinice. Na primer, kada kupimo neki slatkis (stavljam taj primer zato sto mnogo volim da jedem slatkise), nigde ne mozete da vidite da na kesici tog slatkisa pise nesto na cirilici, sve je na latinici. Opet, ima nekih sa cirilicnim tekstom, ali ne previse. Moje misljenje je da, pre svega, treba da napisu na kesici tog proizvoda odredjeni tekst na cirilici, pa ispod da pise isti tekst na latinici.
Treba da negujemo nase pismo, a mi to ne radimo.  Danas retko gde mozemo da sretnemo cirilicno pismo i to mene jako nervira. Ali, naravno, malo je takvih kojima je stalo do toga kao i meni. Uglavnom su ljudi kojima je do toga stalo oni koji ili predaju srpski jezik, ili rade neki slican posao.
Rastem u generaciji koja je opsednuta mobilnim telefonima, kompjuterima i slicnim. Tehnologija dosta utice na nas. Svi se dopisujemo sa prijateljima preko drustvenih mreza. Da bismo sto manje kucali, mi koristimo skracenice koje nisu pravilne (nzm-ne znam, mzd-mozda, msm-mislim...). Ne samo sto koristimo te skracenice, vec i pisemo dosta kratke recenice. Samim tim, nas fond reci je sve manji. I bice jos gore u buducim generacijama.
Takodje, preuzeli smo mnoge reci iz drugih jezika. Poceli smo sve vise i vise reci da uzimamo iz engleskog jezika. To je jako lose. Uskoro cemo svi da unosimo engleske reci u govor i tako unistavamo nas srpski jezik. 
Cuvajmo srpski jezik, jer ko ce, ako necemo mi!!!

ZELIM DA NAGLASIM DA OVIM POSTOM NISAM HTELA DA VREDJAM LATINICNO PISMO ILI NESTO SLICNO. NITI SAM ZELELA BILO KOGA DA VREDJAM! NADAM SE DA TO SHVATATE I DA NECE BITI NEKIH NEGATIVNIH KOMENTARA ZBOG TEME O KOJOJ SAM PISALA!



4 коментара:

  1. У потпуности се слажем ,Анђела.Не знам како си овај пост уопште откуцала јер ја имам проблема због латиничне тацтатуре( слово "ц" објашњаба све),засто не произведемо неку на ћирилици?Ух,вероватно је до државе у којој живимо.Могу да кажем да је ово веома зрело размишљање,и драго ми је да те знам.Много ми се свиђа пост,подржавам те и...
    НАПРЕД ЋИРИЛИЦА!!!
    КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!!!!
    (није тема,али шта ћу :Д (толико о томе да направим смајлић -.- ))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала пуно на дивном коментару!!! Ја немам тих проблема. Имам и ја латиничну тастатуру али на њој можеш и ћирилицом да пишеш, само што нека слова нису на истим местима као код латинице. <33

      Избриши
  2. Свака част, Анђела одушевила си ме. Дивно написано!! Тотално се слажем са тобом, треба да негујемо српски језик и да што више користимо ћирилицу, ипак ми живимо у Србији и наше матерње писмо је ЋИРИЛИЦА!!! Слажем се са Аном све што је горе написала= Браво, Анђела твој најбољи пост до сада;3333

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Јооој, хвала пуно, баш ми је драго да видим тако леп коментар! <333

      Избриши